Naujienos
Vaikai, netekę tėvų globos, mokykloje: kaip suprasti ir palaikyti
2024 11 20
Lapkričio 19 d. įvyko Šalčininkų rajono šeimos ir vaiko gerovės centro Globos centro specialistų ir Šalčininkų rajono Eišiškių Stanislovo Rapolionio gimnazijos pedagogų susitikimas. Susitikimą tema „Globojamų vaikų raidos sunkumai“ vedė Šalčininkų rajono šeimos ir vaiko gerovės centro Globos centro VVTAĮT tarnybos atestuoti asmenys Sabina Gružinskė ir Natalija Eglit.
Svarbu kalbėtis, diskutuoti su mokytojais apie globojamų vaikų raidos sunkumus, kadangi įgaunamos žinios leidžia užtikrinti palankesnę aplinką vaikų vystymuisi ir integracijai į visuomenę.
Ugdomas mokytojų supratingumas ir empatija. Globojami vaikai dažnai yra patyrę sunkius gyvenimo įvykius, tokius kaip netektys, smurtas ar emocinė nepriežiūra, kurie gali turėti įtakos jų emocinei ir socialinei raidai. Mokytojai, žinodami apie šiuos sunkumus, gali geriau suprasti vaikų elgesį. Skatinamas individualizuotas požiūris, nes kiekvieno globojamo vaiko patirtis yra unikali. Svarbu, kad mokytojai, pagal galimybes, stengtųsi pritaikyti mokymosi metodus, kurie padėtų vaikui pasiekti akademinius ir asmeninius tikslus. Mokytojų supratimas ir pagalba gali padėti sukurti saugesnę atmosferą, kurioje jie gali lengviau adaptuotis ir jaustis priimti.
Globojamiems vaikams kartais būdingos raidos problemos, kurios gali būti susijusios su sunkumais mokytis, sutelkti dėmesį ar kontroliuoti emocijas. Raidos sunkumų atpažinimas ir įveikimas bendradarbiaujant su kitais specialistais yra labai svarbus procesas siekiant vaiko, kuris neteko tėvų globos, gerovės.
Susitikimo metu mokytojai taip pat buvo supažindinti su globos centro teikiamomis paslaugomis ir parama, kurią gali gauti tiek būsimi, tiek esami globėjai bei jų globojami vaikai. Specialistai išsamiai papasakojo apie globos proceso eigą, ypatumus.
Džiaugiamės, kad susitikimo metu pedagogai aktyviai dalinosi savo turimomis žiniomis apie globojamų vaikų raidos ypatumus, emocinius išgyvenimus ir elgesio modelius. Akcentuota, kad netektis – tai sudėtinga gyvenimiška patirtis, paliekanti ilgalaikių pėdsakų vaiko psichikoje bei atsispindinti jų elgesyje. Aptarta, kaip atpažinti vaiko išgyvenamus sunkumus ir kokia pagalba jiems gali būti reikalinga.
Praktiniai užsiėmimai padėjo pedagogams geriau suprasti vaiko, netekusio tėvų globos, perspektyvą. Dalyviai turėjo galimybę įsijausti į skirtingas situacijas ir pamatyti pasaulį vaiko akimis. Ši patirtis padėjo pedagogams ugdyti empatiją ir jautrumą.
Šis susitikimas yra puikus pavyzdys, kaip skirtingos institucijos gali dirbti kartu siekdamos bendro tikslo – užtikrinti, kad kiekvienas vaikas turėtų galimybę augti laimingas ir sveikas.